მეოთხე კლასი ქართული ენა

არწივი                        სახელი------------------
1.   გარეგნულად  როგორია არწივი?                               
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. ფრინველებსა და ცხოველებს ეშინიათ არწივის ხმის? რომელი სიტყვიდან ჩანს?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________


3. როგორი მონადირეა არწივი?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


4. სად ცხოვრობს არწივი?
________________________________________________________________________________________________________________________
5. როგორი ხასიათი აქვს?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________


6. კარგად რა არ გამოსდის? ___________________________________________________________________
7. ამოიწერე ტექსტიდან ხუთი ზმნა და შეუწყე პირი, რიცხვი, დრო.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

კვირის შემაჯამებელი
სახელი--------------------                                                                                                          რიცხვი----------------
არსებითი სახელი, მისი ჯგუფები, ბრუნვა. ზმნა, ზმნის რიცხვი, ზმნის პირი. ზედსართავი სახელი. ზმნიზედა.ზმნისწინი. რიცხვითი სახელი, მართლწერა.სასვენი ნიშნების გამოყენება.
1.     წაიკითხე ტექსტი,
ბავშვმა მდინარეში პატარა თევზი დაიჭირა. გოჩამ გაკვირვებით შეხედა შვილს. შორიდან ბულბულის საამური კვნესა-გალობა ისმოდა. ვაშლით, კაკლით,  მსხლით სულ სავსე იყო ბაღი. გრიალებს ქარი ველად და ბარად. ადე, შვილო, გაიღვიძე.
ა)  ამოიწერე არსებითი სახელები.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ბ)  გამოყავი ჯგუფები.
                                                                        
 ვინ  
____________________________________________
 რა
_____________________________________________
 ხმოვანფუძიანი  
__________________________________________
თანხმოვანფუძია
_____________________________________________
 სულიერი
______________________________________________  
უსულო 
_____________________________________________

გ) რომელ ბრუნვაში დგას ამოწერილი არსებითი სახელები
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
დ) რა ჰქვია სახელის იმ ნაწილს, რომელსაც ბრუნვის ნიშანი დაერთვის?_______________________________
2.     რა ჰქვია იმ სიტყვვას, რომელიც გამოხატავს საგნის ნიშანსა და თვისებას?________________________
ბუხარში ნელი ცეცხლი ენთო. კოჭლი ცხვარი ძოვდა მწვანე ბალახს. მელამ სოროდან გამოყო მოგრძო დინგი. ქართული ენა მდიდარია სიტყვათა მარაგით. ჟუჟუნა წვიმამ გადაიღო. შარშანდელი წელიწადი ფრიად ღირსახსოვარია.
ა)ერთი ხაზი  გაუსვი ზედსართავ სახელს, არსებით სახელს -ორი.
ბ) ზედსართავი სახელის კითხვაა____________________________
3.     ტექატიდან ამოიწერე ზმნები  _______________________________________________________________
გადაიყვანე დროებში
ა)   ახლანდელი დრო                                                      მომავალი დრო
______________________                                           _____________________
______________________                                            _____________________
______________________                                            _____________________
______________________                                           ______________________

ბ)ამოწერილ ზმნებს  დაუმატე ზმნისწინები და ისე ჩაწერე
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

გ) ერთი ზმნა აუღლე, როგორც მხოლობით, ისე მრავლობით რიცხვში
      მხოლობითი                                      მრავლობითი
_________________                                                 __________________
_________________                                                 __________________
_________________                                                 ___________________
   
4.     გამოტოვებულ ადგილას ჩასვით ზმნიზედები
ნონას ___________ ეძინა.ვანო ____________ წერს. მინდორი ______________ ქათქათებს. კამეჩი ___________
მიდიოდა. ბულბული ___________________ გალობს.
5.     შეავსეთ ცხრილი. რიცხვითი სახელები
მოცემული რიცხვები
რომაული
ციფრით
რიგობითი
სიტყვით
არაბული
ციფრით
რომაული
ციფრით
ხუთი
ცხრამეტი
ოცდაათი
სამოცი
ორმოცდასამი
5
მეხუთე
მე-5
V

6.     დასვი სასვენი ნიშნები
დეკემბრის უკანასკნელი დღეა გარეთ საშინელი სიცივეა ვინ გითხრა ეს ამბავი როგორ ადამიანს ჰქვია ზარმაცი გზიდან ჩამომეცალე მოდი შვილო ჩადექ წყალში მზეო ამოდი ამოდი ჩიტი მთლად მოეხიბლა მზეს

7.     რა არის ზმნისწინი? ________________________________________________________________________
8.     რას გამოხატავს რიცხვითი სახელი __________________________________________________________
9.     რას ახლავს ზმნიზედა _____________________________________________________________________
10.  რამდენი ბრუნვაა ქართულ ენაში ____________.  ჩამოწერე მხოლოდ მრუნვის ნიშნები __________________________________________________________________________________________
11.  განმარტე:      წუწურაქობა___________________________     ჯაგლაგი_____________________________
შეეხეტა_________________________         შემცოდე________________ 

 შენგან რა ხეირი მაქ  ______________________________         


მე-5 თავის შეჯამება  ადამიანი და ცხოველები
სახელი---------------------                           რიცხვი-----------------------
1. (იაკობ გოგებაშვილი) ანდროკლე და ლომი-ს მიხედვით  რა გაიგე ძველი რომის შესახებ?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. დაახასიათე ანდროკლე, რატომ ფიქრობ ასე?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. რა არის აღწერილი ამ ტექსტში
მწერლის გამონაგონი                   ზღაპარი                   ნამდვილი ამბავი
რატომ ფიქრობ ასე?
___________________________________________________________________________
4. შეაფასე ადამიანისა და ცხოველის დამოკიდებულება
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. რას ნიშნავს:
    ხიფათი- ____________________                   
სეირი-  ____________________ 
6. (ვაჟა-ფშაველა) ლმობიერი მონადირე და ირმის გონიერება.რომელი სიტყვებიდან ჩანს, რომ ირემი სასოწარკვეთილი იყო
________________________________________________________________________________________________
7. ირემმა გონიერება გამოიჩინა,ტექსტის რომელი მონაკვეთი ადასტურებს ამას?
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.აღწერეარაგვი_________________________________________________________________
9. როგორ ცდილობდა მგელი ირმის დაჭერას?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. მწერალი გვეუბნება, რომ გამიხარდი ლმობიერია. ეთანხმებით? დაასაბუთე.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. (ხალხური ზღაპარი წიქარა) ზღაპრისათვის დამახასიათებრელი სიტყვები
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. როგორ შეაფასებ ბიჭისა და წიქარას ურთიერთობას?
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. რატომ გადაიფიქრა თაგვმა ბიჭის სიკვდილი? რა ძალამ მოულბო გული?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. როგორ დამთავრდა ეს ზღაპარი?
________________________________________________________________________________________
15. ამ სამი ნაწარმოებიდან დააწყვილეთ მსგავს თემაზე წარმოდგენილი თემა გამოყავით მსგავსება:________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16. ამ ნაწარმოებებიდან გამომდინარე, რა შეგიძლია თქვა ადამიანებისა და ცხოველების ურთიერთობაზე?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment