პროექტი ,,ფიტოთერაპია“
სასწავლო
პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
გუგული დიასამიძე
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ქედის მუნიციპალიტეტი სოფელი ქვედა ბზუბზუ
|
||
სკოლა
|
მახუნცეთის საჯარო სკოლა
|
||
პროექტის
მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
პროექტის სრული დასახელება : ფიტოთერაპია.
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
თანამედროვე მედიცინაში ფიტოთერაპიას
მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს. განსაკუთრებით ეფექტური ხდება მკურნალობა
სამკურნალო მცენარეებით. აღსანიშნავია, ის ფაქტიც, რომ კლასიკური მედიცინა არ
გამორიცხავს ფიტოთერაპიით მკურნალობას. მინდა ხაზი გავუსვა, რომ ფიტოთერაპია და
კლასიკური/ტრადიციული მედიცინა ერთმანეთთან წინააღმდეგობაში არ არიან და არც
არასდროს ყოფილან. აქედან გამომდინარე, პაციენტებს შეუძლიათ ფიტოთერაპიის
უპირატესობებით ნებისმიერ დროს ისარგებლონ. გარდა ამისა, მეცნიერულად
დამტკიცებულია, რომ მკურნალობის დროს ორივე სახის თერაპიის გამოყენება,
რეაბილიტაციისას უფრო ეფექტური და დადებითია. არ უნდა მიეცეს დავიწყებას ძველი
ქართული ტრადიციული მედიცინა, რომელიც ძირითადად დაფუძნებულია მცენარეების
გამოყენებით მკურნალობაზე. დადგენილია, რომ მცენარეების გამოყენებით მკუნალობას
დადებითი შედეგი მოაქვს და უაყოფითად არ
მოქმედებს ადამიანზე.
აქედან
გამომდინარე, ამ საკითხის სიღრმისეული შესწავლა მოსწავლეებს ხელს შეუწყობს
მაღალი სააზროვონო უნარების შეძენაში. კერძოდ: უვითარდება კვლევის უნარ-ჩვევები,
რაც მას საშუალებას აძლევს, შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო, ჩაერთოს
საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში. მოსწავლე გაეცნობა მედიცინის
ერთერთ არატრადიციულ ნაწილს ფიტოთერაპიას. მოსწავლემ შეძლოს ინფორმაციის
შეგროვება გამოკითხვის მეთოდით, დამუშავებისა და დახარისხების, ინდივიდუალური და
ჯგუფური მუშაობის უნარ–ჩვევების განვითარება. ჩამოუყალიბდეს გარემომცველ სამყაროზე
ზრუნვის უნარ–ჩვევები, გამომუშავდეს კრიტიკული აზროვნების უნარი, გააცნობიეროს
ადამიანთა თანამშრომლობის აუცილებლობა, განუვითარდეს სხვა აზრის დაფასების და
გაზიარების უნარი, განსაზღვროს საკუთარი ადგილი საზოგადოებაში.
მოსწავლეები ინტერნეტის და რესპოდენტების
გამოყენებით შეაგროვებენ ინფორმაციას ხალხური მედიცინის შესახებ, გაეცნობიან ადგილობრივ სამკურნალო მცენარეებს, შექმნიან
პრეზენტაციებს. მათ გამოუმუშავდებათ
21-ე საუკუნის უნარ ჩვევები
|
|||
![]() |
|||
ქართული ენა,
ბუნება, ისტ-ი
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
დაწყებითი. IV კლასი. 3
მოსწავლე
|
|||
![]() |
|||
3 კვირა
|
|||
პროექტის
საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი
სტანდარტები
|
|||
პროექტის სასწავლო
მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
ქართ. IV. 1. მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად აღიქვას სხვადასხვა სახის ტექსტი
და გადმოსცეს მათი შინაარსი.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ამოიცნობს და განარჩევს ასაკის
შესაბამისი სირთულის სასაუბრო ტექსტების
სახეებს (აღწერას, თხრობას, კამათს, დიალოგს...);
ქარ. IV. 9. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის მიზნობრივი ტექსტების სათანადოდ გაფორმება და ტექსტის არავერბალური
ნაწილების ამოცნობა; ავლენს ტექსტის არავერბალური ინტერპრეტაციის უნარს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
სათანადოდ
აფორმებს მცირე ზომის მიზნობრივ ტექსტებს (სხვადასხვა ხასიათის აბრებს საშუალო
სკოლის, საბავშვო ბაღის, სპორტული მოედნისთვის, ზღაპრის ან საბავშვო სპექტაკლის
თემაზე შექმნილ პლაკატს და სხვ.);
·
ადეკვატურად
იყენებს საბავშვო წიგნში გამოყენებულ პირობით ნიშნებს (ლოგოს, რუბრიკას,
სქემას), ილუსტრაციებს, დამხმარე ცხრილებსა და მარტივ დიაგრამებს;
ბუნება. ე ს გ
სვამს
შესაბამის კითხვებს და იყენებს კვლევის სხვადასხვა ხერხს მათზე პასუხის
მისაღებად.
იყენებს სხვადასხვა საშუალებას კვლევის შედეგების აღრიცხვა-ორგანიზებისათვის
(პრეზენტაცია, კლასში გამოსაფენად. ელექტრონული ვერსია pover point-ში.)
წარუდგენს
მიღებულ შედეგებსა და დასკვნებს თანაკლასელებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმით
(წერითი მეტყველებით, ისტ-ის საშუალებით).
ამოიცნობს
ორგანიზმების ცალკეული ჯგუფების ტიპურ წარმომადგენლებს ზოგიერთი თვალსაჩინო
ნიშნის მიხედვით.
ი ს ტ სტანდარტი
პროექტი,
რომელიც მოიცავს ისეთ საფეხურებს, როგორებიცაა ინფორმაციის მოძიება, ორგანიზება,
ანალიზი და მიღებული შედეგების პრეზენტაცია. პროექტის შინაარსი და შედეგი
შეიძლება უკავშირდებოდეს ნებისმიერ სასწავლო დისციპლინას;
ციფრული
მასალის შექმნა ისტ-ის გამოყენებით.
მოსწავლეს
გააზრებული აქვს ციფრული მოწყობილობის მართვის ძირითადი ხერხები და ირჩევს
შესაბამის მოწყობილობას სასურველი შედეგის მისაღებად.
მოსწავლეს
დამოუკიდებლად შეუძლია სამუშაოს დაწყება, შენახვა და გაგრძელება ისტ-ის გამოყენებით.
21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევები.
კრიტიკული აზროვნება და პრობლემების გადაჭრა
● საღი
მსჯელობა და აღქმა;
● ინფორმაციის
კლასიფიკაცია, ანალიზი და სინთეზირება პრობლემების გადასაჭრელად და კითხვებზე
პასუხების გასაცემად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
● იდეებისა
და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
● პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
ციფრული წიგნიერება
●
ტექნოლოგიის გამოყენება, როგორც
ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალების.
ინიციატივა
და დამოუკიდებელი მუშაობა
● დროის
და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
● ადეკვატურად
და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
● ჩართული მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების
გამოყენება საერთო მიზნის მისაღწევად;
|
|||
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რა დამოკიდებულებაშია
ბუნება ადამიანთან?
|
||
თემატური კითხვები
|
რა
იცით სამკურნალო მცენარეების შესახებ?
იყენებს
თუ არა მედიცინა მცენარეებს მედიკამენტებში?
რა
იცით ხალხური მედიცინის შესახებ?
|
||
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა
არის ფიტოთერაპია?
რომელი
მცენარეები გამოიყენება სამკურნალოდ?
გაგიგიათ
თუ არა თურმანიძის მალამოს შესახებ?
|
||
შეფასების
გეგმა
|
|||
![]() |
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
მოსწავლის საჭიროების დადგენა:
ვიცი, მინდა ვიცოდე,რა ვისწავლე
|
ქაღალდზე
ამობეჭდილი ვ-მ-ვ ცხრილის შეკითხვით „მცენარეების
გამოყენება მედიკამენტებში“
|
|
პროექტის
მსვლელობისას
|
·
ინდვიდუალურად დავალებების მიცემა
·
გამოკითხვა და ჩანაწერების გაკეთება
·
ინტერვიუ სახალხო მკურნალთან
·
ინტერვიუ ოჯახის ექიმთან
ჩანაწერების დახარისხება
·
პრეზენტაცია
·
კეედლის გაზეთი
ურთიერთშეფასება და თვითშეფასება
|
განმავითარებელი წერითი კომენტარი
უკუკავშირი
ჩანაწერები ფურცლებზე
![]()
რუბრიკა
რუბრიკა
რუბრიკა
|
|
პროექტის დასრულების
შემდეგ
|
ვიცი, მინდა ვიცოდე,რა ვისწავლე
პროექტის პრეზენტაცია
კედლის გაზეთი
საკუთარი თავის შეფასება
პროექტის პორტფოლიო
|
· ქაღალდზე ამობეჭდილი ვ-მ-ვ ცხრილის
შეკითხვით ,,რა არის ფიტოთერაპია და რა ადგილი უჭირავს თანამედროვე მედიცინაში „
·
შეფასების რუბრიკა.
·
შეფასების რუბრიკა
საკუთარი თავის შეფასება
ურთიერთ შეფასება
|
|
შეფასების მოკლე
მონახაზი
|
|||
![]()
ვმვ
ცხრილის საშუალებით ვადგენ მოსწავლეთა საჭიროებებს.
სამივე
მოსწავლეს ეძლევა ინდივიდვალური დავალება.
მოსწავლეებთან
ერთად შევქმნი პრეზენტაციის და
კედლის გაზეთის რუბრიკას, რათა მათ შემდგომ შეძლონ ამ რუბრიკაზე დაყრდნობით
მიღებული ცოდნის ეფექტურად დემონსტრირება;
მოსწავლებთან
ხშირად გამოვიყენებ პოზიტიურ კომენტარებს მათი მიღწევების შესაფასებლად
და მოტივაციის გასაძლიერებლად;
ურთიერთნამუშევრების შეფასება დაეხმარება მოსწავლეებს შეფასების
უნარის განვითარებაში;
თვითშეფასების საშუალებით დადგინდება მოსწავლის როლი
განხორციელებულ პროექტში და განისაზღვრება სამომავლო პროექტის თემები;
პროექტის პორტფოლიოს შეფასებით დადგინდება თუ რამდენად შეუძლიათ
მოსწავლეებს ინფორმაციის დოკუმენტირება და ორგანიზებულად შენახვა.
|
|||
სხვა
საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
Ø მცენარის
აგებულება, ამოცნობა
Ø ცოცხალი
და არაცოცხალი ბუნება
Ø ზოგიერთი
მედიკამენტის დასახელება.
Ø ინტერვიუს
აღების მუშაობის წესები
Ø საოფისე
პროგრამები
Ø ინტერნეტთან
მუშაობა
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
პირველი კვირა
პირველ შეხვედრაზე დაუსვი ზოგადი კითხვა: რა იცით ბუნებისა და ადამიანის დამოკიდებულების შესახებ?.
ვმვ ცხრილში ვავსებინებ რა იციან სამკურნალო ბალახების შესახებ. უფრო მეტი
მოტივაციისათვის წავიკითხე ტექსტი,,გულის სითბო“ .
ლექცია-დისკუსიის გამოყენებით ვესაუბრები ფიტოთერაპიის შესახებ.
მოსწავლეებს ვუსვამ შინაარსობრივ შეკითხვას ,,ოჯახში თუ გამოუყენებიათ მცენარეები სამკურნალოდ? მცენარის რომელი ნარილი გამოიყენება
სამკურნალოდ? გაიმართა დებატები:
მოსწავლეები ასახელებდნენ ნახულ მცენარეს და ასაბუთებდნენ რომელი ტკივილის დროს რა ნაწილს გამოიყენებდნენ.
მოსწავლეებს მიეცათ დავალება შესასრულებლად,
კერძოდ: უნდა გამოეკითხათ ადგილობრივი სახალხო მკურნალი თუ რომელ მცენარეებს იყენებდა სამკურნალოდ, რომელ ნაწილს. როგორ ამზადებდა,
თუ რომელ დაავადებას შველოდა, ადგილობრივი სამკურნალო მცენარე რომელია. მოსწავლეებს
ვახსენებ ინტერვიუზე მუშაობის წესს. მის ჩატარების ეტაპებს:
1. მომზადება
ინტერვიუსთვის;
2. ინტერვიუს
ჩატარება;
3. ტექსტის
რედაქტირება, ჩასწორება, საბოლოო გაფორმება. შესაბამისად, აქტივობა ჩატარდება 3
ეტაპად.
მეორე კვირა
მოსწავლეები
შეაჯერებენ მათ მიერ მოძიებულ და დამუშავებულ ინფორმაციას, დავალებების, შეგროვილი
ინფორმაციის წარმოდგენა კლასის წინაშე. თითოეული მოსწავლე კითხულობს თავის
შეგროვილ ინფორმაციას რეცეპტებს სხვადასხვა დაავადების, ტკივილისას. მსჯელობენ
თუ რომელ მცენარეს რა სამკურნალო თვისებები გააჩნია. გამოაქვთ დასკვნები, და
აღმოაჩინეს, რომ ერთი და იგივე მცენარე
რამოდენიმე ტკივილს ერთდროულად შველის. მოსწავლეებმა მიიღეს ახალი ინფორმაცია:
რეცეპტების წიგნს, სადაც მცენარეებით მკურნალობის სხვადასხვა მომზადების წესია
მოცემული, კარაბადინი ეწოდება. სახალხო მკურნალები ჩვენთან ახლოს: ბოლქვაძე,
მკურნალობდა მოტეხილობებს და ამოვარდნილობებს.
ინდივიდუალურად მუშაობენ პრეზენტაციებზე და
კედლის გაზეთზე.
ეტაპობრივათ ვაძლევ განმავითარებელ
სიტყვიერ შეფასებას და ვაძლევ მიმართულებებს.
მესამე კვირა
. ექიმის მოწვევა:
1) საუბარი თანამედოვე მედიცინაში რა
ადგილი უჭირავს ფიტოთერაპიას;
2) მედიცინაში აღიარებული სახალხო
მკურნალები.
რაც მთავარია,
სინთეზური პრეპარატებისგან განსხვავებით, მცენარეულ პრეპარატებს არ აქვს
არანაირი უკუჩვენება და დადებითად მოქმედებს ერთდროულად სხვადასხვა ორგანოსა და
სისტემაზე (კუჭ-ნაწლავის, სასუნთქი სისტემის, გულ-სისხლძარღვთა სისტემის,
ნერვული სისტემის, შარდ-სასქესო სისტემისა და ა.შ.). უნდა გვახსოვდეს, რომ
ბალახებით თვითმკურნალობა დაუშვებელია, რადგან მკურნალობისას დიდი მნიშვნელობა
ენიჭება სამკურნალო მცენარეების სწორ შერჩევას, დოზირებასა და მიღების წესებს,
რაც აუცილებლად უნდა მოხდეს კვალიფიციური სპეციალისტის მიერ, დაავადების ზუსტი
დიაგნოზის შემდეგ. ასევე განუმარტა ზოგიერთი სამედიცინო ტერმინები : თრომბოციდები, ლეიკოციდები, ჰემოგლობინი...
დღეისათვის ცნობილია თურმანიძის მალამო. მემკვიდრეობით გადადის ამ მალამოს
მომზადების წესი და წარმოადგენს ოჯახის საიდუმლოს.
მოსწავლეები
ინიშნავენ მნიშვნელოვან
ინფორმაციას და ვემზადებით
პრეზენტაციისათვისა და კედლის გაზეთის გამოსაცემათ.
მეოთხე კვირა
მოსწავლეები წარადგენენ თავინთ ნამუშევარს
პრეზენტაციის სახით, შეფასდებიან შესაბამისი რუბრიკებით. ამის შემდეგ კიდევ
ერთხელ დავსვამ ზოგად შეკითხვას: რა დამოკიდებულებაშია ბუნება ადამიანთა,
მოსწავლეები დაასრულებენ ვმვ ცხრილის შევსებას და გამოსცემენ კედლლის გაზეთს. აქაც
შეფასდებიან რუბრიკებით.
|
|||
დიფერენცირებული
სწავლება
|
|||
სპეციალური
საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
·
ვაძლევ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ
·
მოსწავლეებთან გავმართავ
დამატებით შეხვედრებს და დავეხმარები
მათ მონაცემების ორგანიზებაში
·
დავეხმარები ინტერვიუს
აღებისას, ინფორმაციის შეგროვებისას, ინფორმაციის დოკუმენტირებასა და ორგანიზებაში,
პრეზენტაციის მომზადებისას, შეფასების რუბრიკის შევსებისას.
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
·
მივცემ მითითებებს წყაროების მოძიების შესახებ
·
![]()
·
კვლევისთვის გამოვიყენებ
მათ ენაზე არსებული ინტერნეტ
ენციკლოპედიას.
·
ჩავრთავ შესაბამისი უცხო
ენის პედაგოგს
|
||
განსაკურებული ნიჭის
მქონე მოსწავლეები
|
·
დაევალებათ პრეზენტაციის
შექმნა;
|
||
სასწავლო
პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში
გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში
გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
![]() |
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა სოციალური ქსელი
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
||
ბეჭდური მასალები
|
ეროვნული
სასწავლო გეგმა 2011-2017 სწ.
ქართული ენა და
ლიტერატურა, ბუნება, ისტ-ი
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
თაბახის
ფურცლები, ფერადი მარკერები, კომპიტერი, ინტერნეტი, ფლიპჩარტის ფურცლები.
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|||
სხვა რესურსები
|
|||
No comments:
Post a Comment