სახელი---------- რიცხვი------------
1. რა რის შემდეგ მოხდა, დაალაგე თანმიმდევრულად:
გიოს ოთახი ცარიელი დახვდა
ერთხელ ნივთები განაწყენდნენ.
გიომ ნივთების მოთხოვნას ხელი მოაწერა.
ნივთებმა კიბის ქვეშ შეიყუჟნენ.
გიომ ხელები დაიკაპიწა და ოთახი დაალაგა.
გაოცებულმა დაიწყო ნივთების ძებნა.
2. დაასრულე სიტყვები:
ოღონ- დამიბრუნდ-ენ. წუნს ვერ და-დებდა. ნივთებმა საშლელი გა-გზავნეს
3. გადაიყვანე მრავლობით რიცხვში:
ფურცელი ------------------------ ფანქარი --------------------------
4. შეუსაბამე სიტყვები:
კუთვნილი ადგილი
თავისი ნივთები
5. ჩასვი სწორი ფორმით: არ, ვერ.
გიო ეძებდა ნივთებს, მაგრამ -------- იპოვა.
6. ხაზგასმული სიტყვები შეცვალე მსგავსი სიტყვებით:
გიომ თავი მოისაწყლა. ნივთები დაფაცურდნენ, დაიკაპიწა ხელები. წიგნები უწესრიგოდ იყო
მიმობნეული.
_________________ ________________ _______________ _________________
ვწეროთ და წავიკითხოთ სწორად.
სახელი__________
სახელის შევცვალოთ ნაცვალსახელით:
კამეჩი შინაური ცხოველია. კამეჩი შავია. მშიერი მგელი სოფელს გაჰყურებს. მგელი ცხვარზე ფიქრობს. თებრო ბეჯითი მოსწავლეა. თებრო ავად გახდა.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
დავასრულოთ:
გიგა სკოლიდან შინი______ მიიჩქაროდა. არემარე თოვლ__ დაეფარა. გიგას წინ მოხუცი ქალ__ მიდიოდა. ქუჩის მეორე მხარ__ უნდოდა გადასვლა. გიგ__ მიირბინა მოხუც___ , ხელი მაგრად ჩასჭიდა და ქუჩის მეორე მხარ__ გადაიყვანა.
დავალაგოთ სიტყვები ისე, რომ მივიღოთ წინადადება:
პატარა ლომს თავისი ძალიან ლეკვები უყვარს.
____________________________________________________________________________
ღონივრად შუადღისას შუქს მზე ფშანში თავის ჩაანათებს.
____________________________________________________________________________
დავალაგოთ წინადადებები თანმიმდევრულად:
ის თაგვზე ოცნებობდა.
ბრიყვი ჩიტი უფრო მიუახლოვდა.
ბეღურა მოფრინდა და კატის მახლობლად დაჯდა.
კატამ ბეღურის დაჭერა მოისურვა.
კატამ ისკუპა და საბრალო ჩიტი კლანჭებში მოიგდო.
კატა მზეზე იწვა.
________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ბევრზე ბევრი
1. პერსონაჟები:
__________________ __________________
როგორები არიან?
__________________ _____________________
დაასაბუთე
______________________ ________________________
დაალაგე თანმიმდევრულად:
უთხრა მისცა ითხოვს უყვარს დაფიქრდა
____________________________________________________________________
ამ მოთხრობაში რა არის სახალისო?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
რომელია სწორი?
შვილი შვილი შვილი-შვილი შვილიშვილი
ამოიწერე საგნის სახელები:__________________________________________
მოუფიქრებელი კითხვა
1. პერსონაჟი როგორი? დაასაბუთე
_______________ _______________ _________________________________________
2. წელიწადის რა დროს ხდება ეს ამბავი? რატომ ფიქრობ ასე?
______________________________________________________________________
3. გადაიწერე ავტორის სიტყვები:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
4. რა არის დიალოგი:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
5. რას გვასწავლის ეს მოთხრობა?
______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. ჩაწერე დიალოგის ფორმით და დასვი სასვენი ნიშნები:
მზეო მზეო ცხრათვალავ როგორა ხარ კარგად ჩემო პატარავ ვათბობ და ვანათებ მზეო მაღლიდან ყველაფერი კარგად ჩანს კარგად ჩიტუნებო რატომ მეკითხებით ჩვენი ტყის ბოლოში ყოჩაღი ბავშვები ცხოვრობენ რა საინტერესოა აბა დავხედავ
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
შემაჯამებელი 2 თავისა ,,კარგი და ცუდი“
მოცემული სიტყვების მიხედვით გაიხსენე სათაური:
ორი ბიჭი თოკი ლაფი ჩხუბი ყანა. __________________________________________________
გლეხი ფული ქურდი მოხუცი კაცი ქუდი ______________________________________________
ივანე ცხენი მეზობელი ბოსტანი ხბო __________________________________________________
მგზავრი წყარო სოფელი ზაფხული დაისვენა ___________________________________________
ტანისამოსი პატივისცემა მეზობელი სერთუკი შრომა ____________________________________
ნიჩაბი მდინარე ნავი პირჯვარი ქარიშხალი _____________________________________________
გლეხი ურემი თივა შეშა ______________________________________________________________
თარო ქოთანი ციცხვი ოქროს ძირი ____________________________________________________
ნიკო შეწამანდი ნაცარი ჯამი _________________________________________________________
სკოლა მოსწავლეები საუზმე საგზალი სანდალა ________________________________________
შესწავლილი მოთხრობებიდან დაამთავრე წინადადება
მკვეხარა ქოთანს შერცხვა და_________________________________________________________
ბიჭო ტანისამოსს კი ნუ იცვლი _______________________________________________________
თქვე დალოცვილებო, ნიჩბები მოუსვით და ____________________________________________
წყურვილი რომ მოიკლა_______________________________________________________________
შერცხვენილები ჩუმად წამოდგნენ და _________________________________________________
სოფლის გზაზე გლეხს _______________________________________________________________
ნიკო თავის დაზე ____________________________________________________________________
იდგა საწყალი და თვალი _____________________________________________________________
ერთმა გლეხმა ფიცხლავ ______________________________________________________________
ჩაიბარე, მეზობლებს ჩხუბი და ________________________________________________________
გამოიცანი ვინ არის?
ამხანაგს ყველი და პური გაუნაწილა________________________________
მას შერცხვა და ხმა გაკმინდა ______________________________________
მას ურმით თივა მიჰქონდა _______________________________________
ისინი შეშინდნენ და პირჯვრის წერა დაიწყეს ________________________
მან დაიყვირა ქურდს ქუდი ეწვისო _________________________________
მან ზარალი ერთი სამად გადაახდევინა ______________________________
მან პიქვე დაემხო და მოუთმენლად დალია ცივი წყალი__________________________________
ისინი ყანიდან შინ ბრუნდებოდნენ ____________________________________
ჩამოწერე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობები
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
გაიხსენე ამ თავში ნასწავლი ანდაზები
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ქურდის ქუდი
1. ამ მოთხრობაში
კარგი ცუდი
_________________________ ______________________________
________________________ _________________________________
2. შეარჩიე სიტყვა, რომელიც ქურდ გლეხს შეეფერება:
სასახელო სახელგატეხილი სახელგანთქმული
3. ამოიწერე რეპლიკა:
______________________________________________________________________
4. წინადადება შედგება:
ა) მარცვლებისაგან ბ) სიტყვებისაგან გ) ხმოვნებისაგან
5. შემოხაზე წინადადება:
ა) მინდორი ყვავილი.
ბ) მზე მერხი ნათება.
გ) კნუტები ეზოში თამაშობდნენ.
6. დაასრულე წინადადება:
ყველას აბუჩად ჰყავდა ___________________.
No comments:
Post a Comment