მეორე კლასი ქართული ენა




სახელი----------                                                                                                                                        რიცხვი------------
1.     რა რის შემდეგ მოხდა, დაალაგე თანმიმდევრულად:
          გიოს ოთახი ცარიელი დახვდა  
ნივთებმა ბიჭთან საშლელი გააგზავნეს მოსალაპარაკებლად.
             ერთხელ ნივთები განაწყენდნენ.    
      გიომ ნივთების მოთხოვნას ხელი მოაწერა.
             ნივთებმა კიბის ქვეშ შეიყუჟნენ.
             გიომ ხელები დაიკაპიწა და ოთახი დაალაგა.
             გაოცებულმა დაიწყო ნივთების ძებნა.

2.     დაასრულე სიტყვები:
ოღონ-  დამიბრუნდ-ენ.  წუნს ვერ და-დებდა.  ნივთებმა საშლელი გა-გზავნეს

მოსალაპარაკებლად.  გიო-  წერილი წაიკითხა და ჩაფიქ-და.


           3.     გადაიყვანე მრავლობით რიცხვში:
ფურცელი   ------------------------                  ფანქარი  --------------------------

4.     შეუსაბამე სიტყვები:
კუთვნილი                        ადგილი
თავისი                               ნივთები

5.       ჩასვი სწორი ფორმით: არ, ვერ.
გიო ეძებდა ნივთებს, მაგრამ -------- იპოვა.

6.     ხაზგასმული სიტყვები შეცვალე მსგავსი სიტყვებით:
გიომ თავი მოისაწყლა. ნივთები დაფაცურდნენ, დაიკაპიწა ხელები. წიგნები უწესრიგოდ იყო
მიმობნეული.
_________________          ________________          _______________    _________________           






ვწეროთ და წავიკითხოთ სწორად.   
   სახელი__________
სახელის შევცვალოთ ნაცვალსახელით:
კამეჩი შინაური ცხოველია. კამეჩი შავია.  მშიერი მგელი სოფელს გაჰყურებს. მგელი ცხვარზე ფიქრობს.  თებრო ბეჯითი მოსწავლეა. თებრო ავად გახდა.
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________

დავასრულოთ:
გიგა სკოლიდან შინი______  მიიჩქაროდა.   არემარე თოვლ__  დაეფარა.  გიგას წინ მოხუცი ქალ__   მიდიოდა. ქუჩის მეორე მხარ__   უნდოდა გადასვლა. გიგ__  მიირბინა  მოხუც___  , ხელი მაგრად ჩასჭიდა და ქუჩის მეორე მხარ__  გადაიყვანა.

დავალაგოთ სიტყვები ისე, რომ მივიღოთ  წინადადება:
პატარა ლომს თავისი ძალიან   ლეკვები უყვარს.
____________________________________________________________________________
ღონივრად შუადღისას შუქს  მზე  ფშანში  თავის   ჩაანათებს.
____________________________________________________________________________

დავალაგოთ წინადადებები თანმიმდევრულად:
ის თაგვზე ოცნებობდა.
 ბრიყვი ჩიტი უფრო მიუახლოვდა.
 ბეღურა მოფრინდა  და  კატის მახლობლად დაჯდა.
კატამ  ბეღურის დაჭერა მოისურვა. 
კატამ ისკუპა და საბრალო ჩიტი კლანჭებში მოიგდო.
კატა მზეზე იწვა. 
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________



ბევრზე ბევრი
1. პერსონაჟები:
     __________________                                   __________________                                                                                                          
როგორები არიან?  

__________________                                _____________________
დაასაბუთე
______________________                   ________________________

დაალაგე თანმიმდევრულად:
უთხრა           მისცა             ითხოვს               უყვარს               დაფიქრდა

____________________________________________________________________

ამ მოთხრობაში რა არის სახალისო?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________

რომელია სწორი?
შვილი შვილი                          შვილი-შვილი                         შვილიშვილი

ამოიწერე  საგნის  სახელები:__________________________________________




მოუფიქრებელი კითხვა
1. პერსონაჟი                 როგორი?                    დაასაბუთე
_______________       _______________        _________________________________________

2. წელიწადის რა დროს ხდება ეს ამბავი? რატომ ფიქრობ ასე?
______________________________________________________________________

3. გადაიწერე ავტორის სიტყვები:
____________________________________________________________________________________________________________________________________


4. რა არის დიალოგი:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________

5. რას გვასწავლის ეს მოთხრობა?
______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. ჩაწერე დიალოგის ფორმით და დასვი სასვენი ნიშნები:
მზეო მზეო ცხრათვალავ როგორა ხარ კარგად ჩემო პატარავ ვათბობ და ვანათებ მზეო  მაღლიდან ყველაფერი კარგად ჩანს კარგად ჩიტუნებო რატომ მეკითხებით ჩვენი ტყის ბოლოში ყოჩაღი ბავშვები ცხოვრობენ რა საინტერესოა აბა დავხედავ
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________





შემაჯამებელი 2 თავისა ,,კარგი და ცუდი“
მოცემული სიტყვების მიხედვით გაიხსენე სათაური:
ორი ბიჭი  თოკი  ლაფი ჩხუბი ყანა. __________________________________________________
გლეხი ფული ქურდი მოხუცი კაცი ქუდი  ______________________________________________
ივანე ცხენი მეზობელი ბოსტანი ხბო  __________________________________________________
მგზავრი წყარო სოფელი ზაფხული დაისვენა  ___________________________________________
ტანისამოსი პატივისცემა მეზობელი სერთუკი შრომა ____________________________________
ნიჩაბი მდინარე ნავი პირჯვარი ქარიშხალი _____________________________________________
გლეხი ურემი თივა შეშა  ______________________________________________________________
თარო ქოთანი ციცხვი ოქროს ძირი  ____________________________________________________
ნიკო შეწამანდი ნაცარი ჯამი  _________________________________________________________
სკოლა მოსწავლეები საუზმე საგზალი სანდალა  ________________________________________

შესწავლილი მოთხრობებიდან დაამთავრე წინადადება
მკვეხარა ქოთანს შერცხვა და_________________________________________________________
ბიჭო ტანისამოსს კი ნუ იცვლი _______________________________________________________
თქვე დალოცვილებო, ნიჩბები მოუსვით და ____________________________________________
წყურვილი რომ მოიკლა_______________________________________________________________
შერცხვენილები ჩუმად წამოდგნენ და _________________________________________________
სოფლის გზაზე გლეხს _______________________________________________________________
ნიკო თავის დაზე ____________________________________________________________________
იდგა საწყალი და თვალი _____________________________________________________________
ერთმა გლეხმა ფიცხლავ ______________________________________________________________
ჩაიბარე, მეზობლებს ჩხუბი და ________________________________________________________
გამოიცანი ვინ არის?
ამხანაგს ყველი და პური გაუნაწილა________________________________
მას შერცხვა და ხმა გაკმინდა ______________________________________
მას ურმით თივა მიჰქონდა _______________________________________
ისინი შეშინდნენ და პირჯვრის წერა დაიწყეს ________________________

მან დაიყვირა ქურდს ქუდი ეწვისო _________________________________

მან ზარალი ერთი სამად გადაახდევინა ______________________________
მან პიქვე დაემხო და მოუთმენლად დალია ცივი წყალი__________________________________
ისინი ყანიდან შინ ბრუნდებოდნენ ____________________________________

ჩამოწერე იაკობ გოგებაშვილის მოთხრობები
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

გაიხსენე ამ თავში ნასწავლი ანდაზები

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ქურდის ქუდი
1. ამ მოთხრობაში
           კარგი                                                                     ცუდი
_________________________                                ______________________________

________________________                            _________________________________

2. შეარჩიე სიტყვა, რომელიც ქურდ გლეხს შეეფერება:


სასახელო                        სახელგატეხილი                             სახელგანთქმული


3. ამოიწერე რეპლიკა:
______________________________________________________________________

4. წინადადება შედგება:

ა)   მარცვლებისაგან               ბ)  სიტყვებისაგან                გ)  ხმოვნებისაგან


5. შემოხაზე წინადადება:

ა)  მინდორი ყვავილი.                     
ბ)  მზე მერხი ნათება.
გ)  კნუტები ეზოში თამაშობდნენ.

6. დაასრულე წინადადება:

ყველას აბუჩად ჰყავდა ___________________.



No comments:

Post a Comment